poprzednie zamknij następne
Wycieczka do Telewizji Polskiej

W dniu 17 lutego 2020 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Telewizji Polskiej, przy ulicy Woronicza 17. Zwiedzaliśmy razem z panem przewodnikiem studio nagraniowe nr. 1, w którym trwała próba do programu "997". Potem poszliśmy korytarzem do drugiego studia nagraniowego, gdzie powstaje  "Pytanie na śniadanie". Dowiedzieliśmy się, że ten program jest od godziny 7:15 do 11:00. Potem poszliśmy do nowszej części, gdzie trwał wywiad z byłym piłkarzem – Radosławem Majdanem. Na koniec pan przewodnik zabrał nas do Muzeum Telewizji Polskiej, widzieliśmy tam model Telewizora Wisła, dużo starych kamer, współczesne meble z programu "Tele Echo", który był prowadzony przez p. Irenę Dziedzic, a także stroje używane do programu. Po skończonym zwiedzaniu pożegnaliśmy się i wróciliśmy do Podkowy Leśnej.

Maciej Żukowski | 2020-02-18 13:44:12 | drukuj
Bal karnawałowy
W dniu 7 lutego wszyscy pojechaliśmy na bal karnawałowy do Grodziska Mazowieckiego. Odbył się w Mediatece, z inicjatywy Warsztatu Terapii Zajęciowej z Grodziska. Na początku zostaliśmy przywitani przez Panią Kierownik WTZ, a potem zaczęła się impreza na całego. Leciała bardzo fajna muzyka, którą każdy z nas zna i lubi. Spotkaliśmy tam znajomych z Żyrardowa, Milanówka, Grodziska Mazowieckiego. Na balu był również poczęstunek, były ciasta, ciastka, wafelki, kanapki oraz napoje zimne i gorące. Zabawa trwała do godziny 14.00. Na zakończenie każdy dostał czekoladę oraz napój w puszce. To był bardzo mile spędzony dzień.

Tomasz Kaliński | 2020-02-12 13:15:31 | drukuj
Otwarcie ŚDS w Pęcherach
W czwartek 6 lutego pojechaliśmy do Pęcher na otwarcie Środowiskowego Domu Samopomocy. Jest to 10 placówka w naszym Stowarzyszeniu. Po dotarciu na miejsce przywitani zostaliśmy przez panią kierownik ŚDS-u oraz zaproszeni do zwiedzania. Dom mieści się na II piętrze, w budynku szkoły specjalnej, jest bardzo duży i przestronny, można się w nim nawet zgubić. Jest tam dużo pracowni, świetlica, szatnia, są szerokie korytarze. Gdy skończyliśmy zwiedzać, udaliśmy się na Mszę Św., którą odprawił ks. Infułat Jan Sikorski wraz z ks. proboszczem tamtejszej parafii oraz naszym ks. Stanisławem. Na mszy było obecnych bardzo dużo gości. Po mszy nastąpiły przemówienia oraz przygotowany przez Dom Pomocy Społecznej KSN AW z Brwinowa występ muzyczny. Po części oficjalnej przeszliśmy na poczęstunek. Tam mogliśmy porozmawiać ze znajomymi z innych naszych placówek np. z Milanówka, Warszawy. Wyjazd bardzo mi się podobał i fajnie się bawiłem.

Tomasz Kaliński | 2020-02-12 13:10:48 | drukuj
Spotkanie edukacyjne
Dnia 27 stycznia, przyjechała do nas pani Katarzyna, która jest z zawodu farmaceutką. Pani Kasia opowiadała nam o swojej pracy w aptece, na czym ona polega, jaką szkołę trzeba ukończyć, aby móc pracować w tym zawodzie. Przybliżyła nam również na czym polega nowa forma przepisywania leków przez lekarzy, a mianowicie, e – recepta. Rozmawialiśmy o lekach, o ich stosowaniu, łączeniu, o suplementach diety, mogliśmy zadawać różne pytania. Spotkanie z panią farmaceutką było edukacyjne i potrzebne, dowiedziałem się wielu ciekawych informacji, które będę mógł wykorzystać w codziennym życiu.

Tomasz Kaliński | 2020-02-04 16:49:18 | drukuj
Wycieczka do Sejmu
W środę, 22 stycznia pojechaliśmy do Warszawy, aby zwiedzić Sejm Rzeczypospolitej Polskiej. Po przyjeździe na miejsce, przeszliśmy kontrolę bezpieczeństwa, następnie otrzymaliśmy klucz do szatni, aby zostawić wszystkie swoje rzeczy. Potem wraz z Panem Marcinem, który był naszym przewodnikiem, poszliśmy zwiedzać. Najpierw obejrzeliśmy makietę całego terenu Sejmu, nasz pan przewodnik powiedział nam wiele ciekawych informacji na ten temat. Potem korytarzami budynku udaliśmy się na salę posiedzeń. Mieliśmy niebywałe szczęście, bo akurat odbywały się obrady Sejmu, mogliśmy zobaczyć na czym one polegają, byli tam posłowie i posłanki, było głosowanie. Wszystko było bardzo ciekawe, sala posiedzeń jest przepiękna. Kolejnym punktem zwiedzania był sławny hol, który każdy z nas widział niejednokrotnie w telewizji. Na jednej ze ścian wisiała tablica, na której umieszczone było, ocalałe z katastrofy smoleńskiej Godło Polski. Potem pożegnaliśmy się z naszym przewodnikiem – Panem Marcinem, bardzo miły człowiek, z ogromną wiedzą na temat miejsca swojej pracy. W szatni odebraliśmy nasze rzeczy i opuściliśmy teren Sejmu. W powrocie do ŚDS wymienialiśmy swoje wrażenia. Wycieczka była bardzo fajna, jestem bardzo zadowolona, że mogłam tam być.